ריקשה – בשנים הקרובות התחזית ביחס להיקף השימוש ברכבים חשמליים היא אופטימית מאוד ואנו צפויים לראות בכבישים יותר ויותר רכבים חשמליים. רכב חשמלי מציע יתרונות עצומים, הוא שומר על סביבה ירוקה ונקייה והוא בטיחותי. מכיוון שזמינות של רכב חשמלי היא עוד לא בשיאה (אך צפויה כאמור להיות כזו בשנים הקרובות) רבים סקרנים ושואלים שאלות רבות ביחס לשוק הרכבים החשמליים. ולכן ריכזנו בפניכם כמה שאלות ותשובות שרבים שואלים וסקרנים לדעת את התשובות.
למה רכב חשמלי?
רכב חשמלי הוא פתרון נהדר לזיהום הסביבתי שהולך וגובר בשנים האחרונות. פליטת גזי החממה מביאה לבעיות קשות כולל בעיות תחלואה – והעולם נדרש לפתרונות. אחד הפתרונות החשובים בהקשר הזה הוא מעבר משימוש בכלי רכב מבוססי צריכת דלק לכלי רכב מבוססי אנרגיה חשמלית.
תכל'ס, מה זה רכב חשמלי?
ריגשה – מבוסס על פעולת מנוע חשמלי, במקום מנוע בעירה פנימית כמו ברכב דיזל למשל. רכב חשמלי מנצל אנרגיה חשמלית שאגורה בתוך סוללות, כאשר אחד היתרונות החשובים של מנוע חשמלי היא אי אובדן של אנרגיה – בניגוד למנוע בעירה פנימית בו יש איבוד של אנרגיה.
הכשרה מיוחדת?
התשובה היא שלא. אם יש לכם רישיון נהיגה אתם יכולים לנהוג.
מוסך רגיל?
ניתן ללכת למוסך רגיל המטפל גם ברכבים מבוססי מנוע בעירה פנימית, אך אותו מוסך חייב להחזיק ברישיון מטעם משרד התחבורה לרכבים חשמליים והיברידיים – בהתאם לדרישות החוק בישראל.
הסוללה מאבדת מהתפוקה?
ייתכן שכן. חשוב להבין שהירידה בתפקוד הסוללה הוא מינימלי במהלך הזמן, כאשר הסוללה תשמור על תפוקה של 70% במהלך שמונה שנים בממוצע מתחילת השימוש בה.
כאשר מדברים על כלי רכב חשמליים מדובר לא רק על מכוניות אלא למשל גם על קלנועית. קלנועית שימושית בעיקר עבור גיל הזהב ועבור עסקים קטנים המשנעים משלוחים בעלי נפחים קטנים, בעיקר בתוך הערים. גם ריקשה חשמלית (סוג של תלת אופן) היא כלי רכב חשמלי, ויש מי שמכירים את הריקשה בשמה הנוסף שהוא טוקטוק. ואפשרות נוספת חסכונית אך לא חשמלית היא קרוונים.